Cseh Tamás

2009.08.10. 08:50

Ha nem fekszem betegen pár napja, és nem alszom át a napokat, és átalszom az éjjeleket, akkor valószínűleg, már három napja megírtam volna.

Augusztus 7-én hatvanhat éves korában meghalt Cseh Tamás...

 

Azt érzem, rendet kell tennem. Rendet tenni, és körülnézni magam körül, hogy tudjam, folytatódik-e az, ami velem eddig történt. El kell tehát énekelni a dalokat. Ha nem is mindet, de jóval többet, mint azt a kétszázat, ami lemezre került. Egy-egy műsorba húsz-huszonöt dal fér. Ezt egy hónapban háromszor - és soha többször! - eléneklem a Bárkán, majd jön a következő műsor. Így haladok 1970-től a mai napig.

 Ha el tudom énekelni ezt a sok száz dalt, ha lesz hozzá torkom és lelkierőm, mérlegre lehet tenni az elmúlt három évtizedemet. Toporgok, mert bizonytalan vagyok. A dalokban biztos vagyok, de abban nem, hogy a mai világban szükség van-e rájuk. Kiállok majd, és megpróbálok úgy énekelni, mint annak idején. Lehetséges, hogy ez a gesztus a fiatalok számára nem lesz több, mint egy furcsa kiállítás. Múzeumlátogatás.

 ...Minden dalnak története van, de ezeket nem mesélhetem el. Ez nem anekdotaest, hanem... magam sem tudom, micsoda. Ezt kérdezem magamtól naponta ötvenszer. "Mi ez? Mit csinálsz, Tamás?"

 ...Én nem vagyok zeneszerző. A dalok énekese vagyok. Egy füttyös cipészinas, akinek néha helyes dallamok jutnak az eszébe. Aki ögyesen bóklászik a lehetséges dallamok sokaságában. Van itt minden: két világháború közti sláger, beat, tangó, keringő, siralmak, bánatok. Rájuk támaszkodik a szöveg, és így mennek, együtt.”

 

A bejegyzés trackback címe:

https://elysium.blog.hu/api/trackback/id/tr981299721

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A világ Cseh Tamás nélkül 2009.08.11. 12:44:01

Meghalt Cseh Tamás. Szokatlan dolgot művelt velünk: kifacsarta a lelküket, hogy aztán annak minden cseppjét a felmosólavórból nézzük vissza. Kíméletlenül tükröt állított elénk, életdalai akkor találtak meg minket, amikor a legnagyobb szükségünk volt rá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása